Avrupa futbolunda sezonun en iyisinin belli olacağı büyük final geldi çattı.
Şampiyonlar Ligi’nde Almanya’nın Bayern Münih takımıyla İngiliz ekibi
Chelsea’yi karşı karşıya getirecek final mücadelesi 19 Mayıs Cumartesi akşamı
Münih’in sahası Allianz Arena’da yapılacak. Böylesi organizasyonlar takımlara
olduğu kadar ev sahibi şehirlere de önemli gelir sağlıyor. Bu yıl ev sahibi
Münih de final maçından, imajın ötesinde iyi bir gelir elde etmeyi umuyor.
Bayern Münih taraftarları kaçan lig şampiyonluğu ve Federasyon Kupası’ndan
sonra bu hafta sonu nihayet Şampiyonlar Ligi şampiyonluğuyla sevinebilecek mi,
bilinmez. Ancak kesin olan birşey varsa o da Bayern için Şampiyonlar Ligi'nin
bu sezon son derece kârlı geçtiği. Kulübün kasasına, 40 milyon eurosu UEFA’nın
prim ve pazarlama gelirlerinden, 20 milyon eurosu da bilet satışlarından olmak
üzere 60 milyon euro girdi. Bayern Münih’in basın sözcüsü Markus Hörwick, ise
“aslında bu gelir daha da artırılabilirdi” diyor ve ekliyor; “Bayern Münih’e
de, Chelsea gibi 17 bin 500 bilet ayrıldı. Hâlbuki bu finalde sadece Bayern
taraftarlarına 1 milyon bilet satabilirdik.”
Bayern Münih taraftarlarının birçoğu final maçının oynanacağı Allianz
Arena'daki mücadeleyi tribünlerden izleyemeyecek. Ancak evde kalıp maçı
televizyon karşısında takip etmek niyetinde de değiller. Münih Belediyesi,
Bayern'in maçlarını oynadığı eski sahası olan Olimpiyat Stadı'nda, final akşamı
için büyük bir taraftar buluşması organize etti. Organizasyonun masrafı 300 bin
Euroyu buluyor. Belediye meclisi, perşembe günü yine Münih'teki kadınlar ve
cumartesi günkü erkekler Şampiyonlar Ligi final maçlarının organizasyonu için
toplam 1,4 milyon Euro ayırdı. Belediye Başkanı Christian Ude, bu parayı boşa
harcamadıklarını şöyle anlatıyor; “Ekonomik yarar sağlama konusunda daha önceki
final şehirlerine ilişkin araştırmaları inceledik ve bu işten kârlı
çıktıklarını gördük. Zaten bu yüzden de bu kadar çok şehir finale talip oluyor
ve aralarında amansız bir rekabet yaşanıyor."
Münih belediye başkanının sözüne ettiği araştırma 2010 tarihli. O yıl
Şampiyonlar Ligi finaline Madrid ev sahipliği yapmıştı. Uzmanlar, İspanyol
başkentinin finalden 50 milyon euro kazandığını hesaplamış. Ancak araştırmanın
UEFA'nın ana sponsorlarından biri tarafından yaptırıldığını da hatırlatmak
lazım.
Bavyera Perakendeciler Birliği'nden Claudia Chondros, her hâlukarda
cirolarında iyi bir artış olmasını umut ediyor ve şöyle konuşuyor; “Elbette
Münihli esnaf da bu durumdan yararlanıyor. Münih'e gelen futbol taraftarları
diğer yandan mutlaka buradaki dükkânlarda da para harcayacak. Final maçı için
yapılan bu tanıtım çalışmalarından bizim de kârımız çok olacak. Organizasyon
sonrası da kente gelecek turist sayısıyla Münih'in her anlamda daha fazla yarar
sağlayacağını ümit ediyoruz.“
Hafta sonunda yapılacak Şampiyonlar Ligi finali özellikle otelcilerin yüzünü
güldürdü. Hatırı sayılı fiyat artışına rağmen, şehirdeki otellerin neredeyse
tamamı doldu.
Kaynak: Deutsche Welle Türkçe
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder